Meta tagy
Hlavní meta tagy: Title a Description
- hlavními meta tagy z hlediska našeho zájmu jsou title a description.
Title
- title je titulek stránky;
- v kódu vypadá (meta name="title" content="Meta tagy - jak je optimalizovat z hlediska SEO");
- v SERPu vyhledávače se zobrazuje jako onen modrý podtrhnutý řádek;
- velmi důležitý SEO faktor;
- optimalizace
- délka cca 7 slov;
- musí obsahovat vaše základní klíčové slovo/a;
- musí zaujmout mezi ostatními na SERPu;
- optimalizujte stylisticky a psychologicky.
Description
- description je popis stránky;
- v kódu vypadá (meta name="description" content="Meta tagy title, description, keywords a ostatní z hlediska optimalizace pro vyhledávače.");
- v SERPu se zobrazuje jako popis vašeho webu pod titulkem - viz;
- důležitý SEO faktor;
- optimalizace
- délka do 25 slov;
- titulek apeluje pozornost & emoce, description apeluje racionalitu;
- přesvědčte čtenáře, že udělal dobře, že zaměřil svou pozornost na váš titulek;
- optimalizujte obchodně - začněte prodávat: argumentujte, nabízejte výhody, získávejte si zákazníka.
Další meta tagy: Keywords, Author
Keywords
- keywords je tag pro původní oblast pro umístění klíčových slov;
- v kódu vypadá (meta name="keywords" content="meta tagy, title, description, keywords, optimalizace, SEO");
- dnes už méně podstatný, vyhledávače ho téměř ignorují;
- prý by jich mělo být do sedmi, další jsou ještě více ignorovány:) než ty předcházející;
- méně důležitý SEO faktor;
- nicméně nevyplnit ho je pro mne nedůslednost (navzdory mínění SEO mýtobořičů) viz teze o účinnosti SEO na hlavní straně.
- optimalizace tedy:
- vyplňte metatag keywords;
- vypište do něj všechna svá klíčová slova;
- uvažujte nad nimi.
Author
- author označuje původce stránek;
- i do authora můžeme umístit klíčové slovo/a - pak v kódu může vypadat např. takto (meta name="author" content="Méďa Béďa, Bůh SEO");
- téměř nulový SEO faktor.
Další další meta tagy
Zbývá ještě několik meta tagů. Z nich některé jsou důležité "pouze" z hlediska kódu stránky - např. aby se vám ta naše česká diakritika nezobrazila jako série sedmiček, procent &pod. - k těm patří tagy content-type a content-language. A vše doplňují tagy, které nejsou až tak důležité...
Meta tag robots
Jeden z metatagů stojí za zkontrolování vždy - metatag robots a jeho nastavení na hodnoty index a follow - tedy (meta name="robots" content="index,follow").
Aktuálnější info a širší škálu nejen SEO pojmů najdete v: