Meta tagy

Hlavní meta tagy: Title a Description

  • hlavními meta tagy z hlediska našeho zájmu jsou title a description.

Title

  • title je titulek stránky;
  • v kódu vypadá (meta name="title" content="Meta tagy - jak je optimalizovat z hlediska SEO");
  • v SERPu vyhledávače se zobrazuje jako onen modrý podtrhnutý řádek;
  • velmi důležitý SEO faktor;
  • optimalizace
    • délka cca 7 slov;
    • musí obsahovat vaše základní klíčové slovo/a;
    • musí zaujmout mezi ostatními na SERPu;
    • optimalizujte stylisticky a psychologicky.

Description

  • description je popis stránky;
  • v kódu vypadá (meta name="description" content="Meta tagy title, description, keywords a ostatní z hlediska optimalizace pro vyhledávače.");
  • v SERPu se zobrazuje jako popis vašeho webu pod titulkem - viz;
  • důležitý SEO faktor;
  • optimalizace
    • délka do 25 slov;
    • titulek apeluje pozornost & emoce, description apeluje racionalitu;
    • přesvědčte čtenáře, že udělal dobře, že zaměřil svou pozornost na váš titulek;
    • optimalizujte obchodně - začněte prodávat: argumentujte, nabízejte výhody, získávejte si zákazníka.

Další meta tagy: Keywords, Author

Keywords

  • keywords je tag pro původní oblast pro umístění klíčových slov;
  • v kódu vypadá (meta name="keywords" content="meta tagy, title, description, keywords, optimalizace, SEO");
  • dnes už méně podstatný, vyhledávače ho téměř ignorují;
  • prý by jich mělo být do sedmi, další jsou ještě více ignorovány:) než ty předcházející;
  • méně důležitý SEO faktor;
  • nicméně nevyplnit ho je pro mne nedůslednost (navzdory mínění SEO mýtobořičů) viz teze o účinnosti SEO na hlavní straně.
  • optimalizace tedy:
    • vyplňte metatag keywords;
    • vypište do něj všechna svá klíčová slova;
    • uvažujte nad nimi.

Author

  • author označuje původce stránek;
  • i do authora můžeme umístit klíčové slovo/a - pak v kódu může vypadat např. takto (meta name="author" content="Méďa Béďa, Bůh SEO");
  • téměř nulový SEO faktor.

Další další meta tagy

Zbývá ještě několik meta tagů. Z nich některé jsou důležité "pouze" z hlediska kódu stránky - např. aby se vám ta naše česká diakritika nezobrazila jako série sedmiček, procent &pod. - k těm patří tagy content-type a content-language. A vše doplňují tagy, které nejsou až tak důležité...

Meta tag robots

Jeden z metatagů stojí za zkontrolování vždy - metatag robots a jeho nastavení na hodnoty index a follow - tedy (meta name="robots" content="index,follow").

 

Aktuálnější info a širší škálu nejen SEO pojmů najdete v:

Slovníku copywritera Dana Beránka