Vyhledávače
dle důležitosti v ČR:
Vyjadřovat se ke Google a Seznamu je redundantní a tedy zbytečné...
Vertikální vyhledávače
Vedle fulltextových vyhledávačů nám z hlediska SEO stojí za pozornost vertikální vyhledávače, které se z podstaty své existence soustředí na určitý aspekt hledaného. Patří sem primárně vyhledávače zboží, dále pak mapy, agregátory zpravodajství aj. Jejich zacílení je otázkou schopnosti identifikovat příležitost uplatnit SEO v tom kterém relevantním aspektu.
Oborové katalogy
Oborové katalogy - optimálně přidružené k nějakému velkému oborovému portálu, kde se řeší konkrétní problematika a každý tam hledá dodavatele, informace, produkty, problem solving atd. Jsou místem, kde je nadmíru vhodné se umístit: i když mají jen zlomek uživatelů v porovnání s fulltextovými vyhledávači - tento zlomek dokáže snadno konvertovat ve vysoké procento zákazníků.
Jyxo
Do tohoto seznamu patřil i vyhledávač Jyxo, který jako první skloňoval češtinu, nabízel synonyma hledaného apod. Jeho význam dlouhodobě upadá - správa posledního vlastníka mu neprospívá. Dříve Jyxo využívalo mnoho starších katalogů a nepřímo pozitivně ovlivňoval SEO SEO faktory prostřednictvím katalogových výsledků zobrazujících se v SERPu.
Synonyma vyhledávače
- hledač;
- search engine;
- pátrač;
- hlodač;)
- stopař;
- lokátor;
- lokalizér;
- selektor;
- detektor;
- searcher, seeker, finder, locator, localizer