Vyhledávače

dle důležitosti v ČR:

  • Google
  • Seznam
  • vyhledávače zboží (a jiné vertikální vyhledávače)
  • oborové katalogy
  • Jyxo

Vyjadřovat se ke Google a Seznamu je redundantní a tedy zbytečné...

Vertikální vyhledávače

Vedle fulltextových vyhledávačů nám z hlediska SEO stojí za pozornost vertikální vyhledávače, které se z podstaty své existence soustředí na určitý aspekt hledaného. Patří sem primárně vyhledávače zboží, dále pak mapy, agregátory zpravodajství aj. Jejich zacílení je otázkou schopnosti identifikovat příležitost uplatnit SEO v tom kterém relevantním aspektu.

Oborové katalogy

Oborové katalogy - optimálně přidružené k nějakému velkému oborovému portálu, kde se řeší konkrétní problematika a každý tam hledá dodavatele, informace, produkty, problem solving atd. Jsou místem, kde je nadmíru vhodné se umístit: i když mají jen zlomek uživatelů v porovnání s fulltextovými vyhledávači - tento zlomek dokáže snadno konvertovat ve vysoké procento zákazníků.

 

Jyxo

Do tohoto seznamu patřil i vyhledávač Jyxo, který jako první skloňoval češtinu, nabízel synonyma hledaného apod. Jeho význam dlouhodobě upadá - správa posledního vlastníka mu neprospívá. Dříve Jyxo využívalo mnoho starších katalogů a nepřímo pozitivně ovlivňoval SEO SEO faktory prostřednictvím katalogových výsledků zobrazujících se v SERPu.

Synonyma vyhledávače

  • hledač;
  • search engine;
  • pátrač;
  • hlodač;)
  • stopař;
  • lokátor;
  • lokalizér;
  • selektor;
  • detektor;
  • searcher, seeker, finder, locator, localizer